دعا براى ظهور حضرت بقیة الله(ارواحنا فداه) در روز جمعه ، عید فطر و عید قربان

https://www.uplooder.net/img/image/25/dc0f24afc85919acc15d6a83457ac616/www.arameshisabz.blogfa.com_(242).jpg

روز جمعه و عید اضحی(عید قربان) باید که از درگاه قادر منان حضور و ظهور آخرین وارث غدیر امام مهدی (عج)  را از خدا طلب کرد. باید که آماده بود تا در حضور و ظهورش، دین خدا را یاری کرد و دروازه‌های شرق و غرب را در رکابش  گشود و در ایجاد دولت جهانیش یاریش کرد. شمشیرها را آماده کنید اسب‌ها را زین کنید، او می‌آید، این وعده‌ی خدا است، محقق خواهد شد.

سزاوار است مؤمن برای رفع غم و اندوه از قلب امام زمانش در اعیاد فطر و قربان دعا کند تا خدای تبارک و تعالی با فرج مولایش قلب مبارک ایشان را مسرور نماید.

به همین منظور در کتاب اقبال(1) روایتی از جناب ابی حمزه ثمالی نقل می‌کند که امام باقر (علیه السلام) فرمودند:



هنگام خروج برای نماز جمعه یا عید فطر و یا قربان این دعا را بخوان:

خدایا ؛ هر کس در این روز مهیّا گشته یا آماده شده یا حاضر شده یا آمادگى یافته تا نزد مخلوقى برود و امید پاداش و عطیّه و بخششى از او دارد ؛ پس اى آقاى من ؛ کوچ کردن من و مهیّا شدن من و حاضر گشتن من و آمادگى من به سوى تو به امید پاداش و بخشش تو است.

بار خدایا ؛ بر بنده و فرستاده‏ ات و برگزیده از بندگانت ، محمّد صلى الله علیه وآله وسلم ، و بر على علیه السلام امیر مؤمنان و وصىّ پیامبرت درود فرست ، و اى پروردگارم ؛ درود فرست بر پیشوایان مؤمنان : امام حسن و امام حسین و امام سجّاد و امام باقر ...2

و امامان را تا آخر نام ببر تا به نام صاحبت (حضرت مهدى ارواحنا فداه) برسى و بگو:

خدایا ؛ گشایشى آسان برایش مقرّر فرما ؛ نصرتى باعزّت عنایتش فرما ؛ خداوندا ؛ دینت را و نیز سنّت پیامبرت را به وسیله او ظاهر فرما تا هیچ حقّى از ترس هیچ کسی پوشیده ندارد .

خدایا؛ ما به سوى تو مشتاق هستیم در مورد دولتى باکرامت، که اسلام و اسلامیان را بدان عزیز نمایى و نفاق و اهلش را خوار و ذلیل کنى ، و ما را در آن دولت ، از فراخوانان به فرمانبرداریت ، و از رهبران راه خودت قرار ده ؛ و کرامت دنیا و آخرت را روزیمان فرما. خدایا؛ آنچه از حقّ و حقیقت را که نشناختیم، به ما بشناسان و به آنچه دست نیافتیم، ما را به آن برسان.3


در این جا براى امام عصر صلوات اللَّه علیه دعا کن، و دشمنانش را نفرین نما، و حاجتخود را از خدای متعال درخواست کن، و سخن آخرت این گونه باشد:

أَللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنا ، أَللَّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ تَذَکَّرَ فیهِ فَیَذَّکَّرَ .

خداوندا؛ (دعاى ما را) به اجابت برسان، خداوندا؛ ما را از کسانى قرار ده که تذکّر دهند و متذکّر شوند.

1) اقبال الأعمال: 585 .

منبع: صحیفه مهدیه ص 258


منبع:
besuyezohur.ir


2)
أَللَّهُمَّ مَنْ تَهَیَّأَ فی هذَا الْیَوْمِ ، أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ إِلى مَخْلُوقٍ ، رَجاءَ رِفْدِهِ وَجائِزَتِهِ وَنَوافِلِهِ ، فَإِلَیْکَ یا سَیِّدی کانَتْ وِفادَتی وَتَهْیِئَتی وَ إِعْدادی وَاسْتِعْدادی رَجاءَ رِفْدِکَ ، وَجَوائِزِکَ وَنَوافِلِکَ .

أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَرَسُولِکَ وَخِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ، وَعَلِیٍّ أَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَوَصِیِّ رَسُولِکَ ، وَصَلِّ یا رَبِّ عَلى أَئِمَّةِ الْمُؤْمِنینَ ، اَلْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ وَعَلِیٍّ وَمُحَمَّدٍ ،


3)
أَللَّهُمَّ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً یَسیراً ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزیزاً .

أَللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دینَکَ وَسُنَّةَ رَسُولِکَ ، حَتَّى لایَسْتَخْفِیَ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ .

 أَللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فی دَوْلَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَأَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ إِلى طاعَتِکَ وَالْقادَةِ إِلى سَبیلِکَ ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ .

أَللَّهُمَّ ما أَنْکَرْنا مِنْ حَقٍّ فَعَرِّفْناهُ ، وَما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ .