http://eheyat.com/wp-content/uploads/2018/05/eftetah.jpg

#نقشه# راه #جامعی #برای یاری امام زمان(عج)

بخش اول این دعا به اوصاف و صفات حضرت حق اشاره دارد و اوج خداشناسی و معرفت الرب در مضامین آن متبلور است اوصافی که هر یک دنیایی از عظمت پروردگار را به تصویر می‌کشد.

بخش دوم این دعا درود و صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان پاکش و بیان جایگاه والا و فضایل و کمالات آنان از فرازهای بخش دوم این دعا است.

بخش سوم دعای افتتاح مربوط به حضرت ولى عصر(عج)، شِکوه از غیبت، دعا براى تعجیل در ظهور، آرزوى استقرار دولت حق و حکومت عدل آن بزرگوار و خدمت‌گزارى در دولت کریمه میباشد.

در بخشى از دعاى افتتاح آمده است:

«اَللَّهُمَّ اِنّا نَشْکُو اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَة وَ لِیِّناَ وَ کَثرَةَ عَدُوِّنا و قِلّةَ عَدَدِنا وَ شِدَّةَ الْفِتَن بِنا و تَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا؛

بار الها به درگاه تو شکایت مى‌کنیم از فقدان پیغمبرت(ص) و از غیبت امام ما و بسیارى دشمن ما و کمى عدد ما و فتنه‌هاى سخت بر ما و غلبه محیط روزگار بر ما».

سنت امتحان یکى از سنت‌هاى مهم و تغییرناپذیر الهى است، بر طبق این سنت هر کس که ادعاى ایمان نکند و خود را مؤمن بداند، مورد آزمایش الهى قرار خواهد گرفت تا علاوه بر این که خود را بهتر بشناسد با قبولى در این امتحانات بر درجات و رشد خود بیفزاید.

اللَّهُمَّ أَعِزَّهُ وَ أَعْزِزْ؛ راه جامعی برای یاری امام زمان(عج)

«اللَّهُمَّ أَعِزَّهُ وَ أَعْزِزْ بِهِ وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ انْصُرْهُ نَصْرا عَزِیزا وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحا یَسِیرا وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانا نَصِیرا؛

خدایا عزیزش بدار، و به دیگران توسط او عزّت بده و یاری‌اش کن و به دیگران از سوى او یارى ده یارى‌اش ده‏ یارى پیروزمندانه و بر پیروزیش با پیروزى آسان و از پیش خود براى او سلطنتى پیروزى آفرین قرار ده»،

این فراز زیبا نقشه راه جامعی برای یاری امام زمان(عج) است.

رسیدن جامعه ایمانی به عزت تنها از طریق ولی خدا و اولیای الهی مقدور است،فراگیری علم و تسلط بر علوم مادی و معنوی راهی روشن برای یاری حضرت مهدی(عج) است.

دعای افتتاح فقط ورودی معنوی نیست بلکه ورود به جرگه منتظران امام زمان(عج) است، آیین‌نامه انتظار در این بخش از دعا به ما تعلیم داده شده است؛ لذا درونمایه این فرازها آموزنده تکالیف عصر غیبت و یادآوری التزام ما به امامت حجّت موجود است.


دانلود


دانلود کلیپ (نماهنگ تصویری) دعای افتتاح


متن و ترجمه دعای افتتاح