http://saten.ir/wp-content/uploads/2017/08/arafa2-557x330.jpg

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:

خداوند در هیچ روز به اندازه روز عرفه بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند.

 

امشب را قدر بدانید!

از غروب شب عرفه تا غروب روز عرفه زمان بسیار بزرگی است. این را گفتم تا امشب که به حسب ظاهر شب عرفه است و موقعیت بسیار خوبی است، هم دعا کنید و هم به اعمال صالحه مشغول شوید! این را هم بدانید که دعاهایی که می‏کنید اگر برای دیگران باشد، چیز بیشتری نصیبتان می‏شود. خدا کند یکی از آن کسانی که شما دعا می‏کنید من باشم...

 

امام صادق(ع) فرمود:

اگر شخصى گناهکار نتواند در شب‌هاى با برکت ماه رمضان بویژه شب‌هاى قدر، خود را معرض نسیم رحمت الهى قرار دهد و آمرزیده شود، او تا سال آینده بخشوده نمى‌شود مگر اینکه عرفه را درک کند و از امتیازات آن روز بهره‌ گیرد.

 

روز عرفه، روز درخواست از خداوند

در روایتی است که از پیغمبر اکرم(ص) نقل شده است که خداوند وحی فرستاد به بعضی از پیامبرانش که این متن وحی الهی است که بر فرض که اهل هفت آسمان و تمام زمین، همگی از من درخواست کنند و به هرکدام هرچه که خواستند را بدهم، از خزانه، حکومت و فضل الهی ذره‏ای کاسته نمی‌شود؛ حتی مثل یک بال پشه هم از خزانه من کم نمی‌شود؛ و چه‏طور ممکن است که از فضل الهی کاسته شود در حالی که من سردمدار آن هستم!؟

 

روز عرفه، روز دعا و درخواست

یکی از آن مقاطعی که این اسلحه بردش بیشتر است و در اجابت سرعت دارد، ‌روز عرفه است. حتی تعبیر امام باقر(ع ) این است که اصلا‌ روز عرفه، روز دعا و درخواست از خداوند است. یعنی در این مقطع زمانی بخصوص سرعت اجابت دعا بیشتر است.

 
تنها امید جاماندگان

حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند.

مسلما اگر در روز عرفه از خداوند طلب مغفرت کند مورد مغفرت الهی قرار خواهد گرفت.
 
این روز را از دست ندهیم!

هر لحظه‌ای از لحظات امروز برای ما گرانبها است؛ بخصوص برای دعا و درخواست از خداوند. این فرصت بهترین فرصت است. پس این فرصت را از دست ندهید! به خصوص از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است . دعا در شب عرفه مقبول و مستجاب است
 
خدا را قسم دهیم بحق امام حسین علیه السلام و طفل شیر خواره اش باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه السلام... به دعا و نیایش سر کنیم . 
 
... اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِکُ الْعِصَمَ
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُغَیِّرُ النِّعَمَ
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعاَّءَ ....
 

پروردگارا! روزی شهادت میخواهم، بحق امام حسین علیه السلام

https://www.sabzpendar.com/wp-content/uploads/2018/07/aks-neveshte-roze-arafe-sabzrendar-com-8.jpg

اعمال شب و روز عرفه:

1) غسل

2) زیارت امام حسین علیه السلام

3) خواندن دعای عرفه و دو رکعت نماز

 

شیخ کفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند از دعا خواندن و مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه و چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز کند در رکعت اوّل بعد از حمد توحید و در دویم بعد از حمد قُل یا اَیهَا الْکافِروُنَ بخواند بعد از آن چهار رکعت نماز گذارد در هر رکعت بعد از حمد توحید پنجاه مرتبه بخواند فقیر گوید که این نماز همان نماز حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام است.

 

التماس دعای فــرج

یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجة

بالحجة الهی العفو.. الهی العفو... الهی العفو...

مجالس و محافل دعای عرفه و نیایش و غفران و رحمت الهی را از دست ندهیم

محتاج دعای خیرتان: حقیر العاصی