غربت و مظلومیت امام زمان(عجل الله) در تهمت هایی که به ایشان می زنند و حرف های نادرست و غلطی که دشمنان یا دوستان نادان آن حضرت به آن بزرگوار نسبت می دهند. به عنوان مثال برخی می گویند: آن حضرت حالا حالاها ظهور نمی کند!
برخی می گویند: اگر ظهور کند گردن همه را می زند!
برخی می گویند: دعا کن که آقا نیاید که اگر بیاید اول گردن من و تو را می زند!
عده ای می گویند: وقتی بیاید خون رکاب اسبش را می گیرد و هفتاد آسیاب از خون مردم به گردش در می آید!
عده ای می گویند: غیبت امام زمان (عج) تقدیر خداوند است، خدا خواسته که آن حضرت غایب باشد و هر موقع هم خودش بخواهد, به او امر می کند که ظهور کند؛ پس دعای ما برای ظهور آن حضرت فایده ای ندارد!
برخی می گویند: او هنوز متولد نشده و در آینده به دنیا می آید!
برخی دیگر می گویند: او ظهور کرده و از دنیا رفته است! (این نظریه فرقه ضاله بهائیت است).
عده ای هم که اصلاً توجهی به آن حضرت ندارند و عده ای هم که اصلا به اصل وجود آن حضرت مشکوک اند!…

و اما تأسف ما به خاطر این است که این حرف ها را کفار و دشمنان اسلام نگفته اند، بلکه این ها بیشتر سخنان و نظریات غلط برخی از مسمانان است که بدون هیچ دلیل و مدرکی به زبان جاری می کنند و باعث ناراحتی آن حضرت می شوند.

امام زمانی را که همچون سایر ائمه اطهار علیهم السلام بعد از خداوند مهربانترین مهربانان است، به صفت خونریزی، قتل و خشونت بی حد و حساب متهم می کنند. هنوز امام زمانی را که تمامی ادیان و فرقه ها در اصل وجودش شکی ندارند را باور نکرده اند.
امام زمانی که صدها نفر از عظما و علما و هزاران نفر از انسان های مؤمن در طول غیبت کبری آن حضرت را در بیداری مکرر ملاقات کرده اند، همچون افسانه ی پیشینیان می پندارند و به او تهمت می زنند که در زمان غیبت نمی توان آن حضرت را ملاقات کرد
!