🔹در زیارت روز جمعه امام عصر ارواحنافداه می خوانیم: “و یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ المُومِنین” یعنی گرفتاریهای مومنان به وسیله آن حضرت گشایش می یابد.


🔹این معنا تنها مربوط به زمان ظهور نیست که فرج عام برای همگان می رسد بلکه الان در عصر غیبت نیز ما مومنان باید در گرفتاریها و شدائد به امام زمان خویش توسّل جوییم و پیش از هر کاری آن آقا را صدا بزنیم چراکه آن حضرت از اوضاع و احوال ما آگاه هستند و به امور ما رسیدگی می کنند.


🔹امّا این هم تنها راه توسّل و جلب توّجه آن حضرت نیست؛ مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال الدّین و تمام النّعمه در توقیعی از خود آقا امام زمان ارواحنافداه نقل می کند که فرموده اند:

“و اَکثِروا الدّعا بِتَعجیلِ الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم” یعنی برای فرج من بسیار دعا کنید که همین دعا برای فرج، فرج شماست.


🔹ناگفته پیداست حضرت ولیّ عصر ارواحنافداه گرفتاری شخصی ندارند تا با دعای ما، فرجی برای ایشان برسد بلکه طبق فرموده آن حضرت در توقیعی به مرحوم شیخ مفید، غم و غصه آن آقا برای ما شیعیان است نه خودشان.


✔️ بنا بر این گرفتاری امام زمان صلوات الله علیه، وضعیت ما شیعیان است و در حقیقت این سختیها و بدبختیها و گرفتاری های ماست که موجب غم و غصه آن حضرت شده است و دعا برای فرج امام زمان علیه السلام در واقع دعا برای گشایش در کار خود ماست.


🔸به امید ظهور امام عصر ارواحنافداه

به نقل از حضرت حجت الاسلام و المسلمین ضیایی دام ظله العالی


http://static2.ilna.ir/thumbnail/WoudfazITqDn/zD2ly951Lbe1X4vBXmeYxnwvBKd2o-upCBoRpuXWWQ3xVYIwBtE8SJc5CgG8w1SR1HhaeHPcWe7Z4QQxwQ5aCQuC6bW65Yo2vzNA1A_oYcME-xuDHnCGIL88GkvFaMums2lp5Xzk-eHBnhR0v72AGtgts_Cm_bClXuOejRjZDSys4NdjIqNZJEQ6csj1vAj0q_CQc-oTNyY,/1049310_653.jpg

منبع: خانه مهدویت ایران- مهدی یار